Followers

Friday, July 15, 2011

Program Bimbingan Kerjaya Pelajar Tingkatan 4 Ibnu Rusyd SMKA Wataniah

Salam Ukhuwwah.
14 Julai 2011, Khamis. kami telah mengunjungi tiga tempat rasmi dalam siri program kami. Semuanya telah dijadualkan mengikut masa dan kami mengejar waktu bimbang terlewat jadual yang diberi untuk dipatuhi.
1.  Kunjungi Kolej Pusat Teknologi Pengurusan Lanjutan (PTPL) Terengganu.
Terima kasih buat Pengetua PTPL, Puan Mashitoh Hussin, atas layanan baik dan sudi menerima rombongan kami. Juga buat Puan Junaidah, Puan Sharifah dan sesi penerangan dan bimbingan kerjaya bidang perakaunan oleh Puan Rosnani Abdullah..... memang hebat. Detail dan menarik minat. InsyaAllah pelajar kami tidak akan menyesal memilih aliran Perakaunan di sekolah. Kami dibawa melawat sekitar kolej dan bilik-bilik khas. Juga disediakan makanan tengah hari yang sedap dan cukup untuk mengenyangkan kami. Terima kasih dan budi tuan kami hargai.
2.  Pusat Sains dan Kreativiti Terengganu
Jam 1.45 petang tiba di Planetarium ( PSKT ), solat dulu dan jam 2.15 petang dah kena masuk untuk tonton tayangan. Tiket masuk masih seperti dulu juga. Pelajar RM2.00 dan Cikgu dikenakan RM4.00. Kami puashati
3.  Pameran Pendidikan dan Pekerjaan Pantai Timur 2011 
Memandangkan Planetarium bersebelahan sahaja dengan Terengganu Trade Centre (TTC) tempat pameran diadakan, maka tiadalah masa dibazirkan. Saya telahpun lama buat 'deal' tarikh dengan penganjur program ini, tapi sayangnya saya terlupa untuk memaklumkan bersama saya adalah pelajar Aliran Perakaunan. Mereka aturkan taklimat dan bimbingan kerjaya tentang bidang perubatan dan farmasi. Rugi memang rugi. Kami terlepas peluang. Ini dinamakan tiada rezeki. Tak mengapalah.








No comments: