Followers

Wednesday, September 19, 2012

Program Lawatan Bermaklumat Pelajar Tingkatan Dua Ke Cameron Highlands

Salam Ukhuwwah






Kali ini tiba giliran pelajar Tingkatan 2 berprogram. Saya hadir memenuhi hasrat Cikgu Rohana Che Abas, Penyelaras Program Kecemerlangan Tingkatan Dua sebagai Guru Pengiring bersama Cikgu Ruzifah Jusoh. Sungguhpun pilihan tarikh diatur pada 4, 5 & 6 September 2012, Selasa, Rabu dan Khamis, tapi... kami terpaksa akur untuk berprogram di lokasi ini hanya untuk dua hari sahaja. Selasa dan Rabu dengan jadual yang padat dengan semua aturan lokasi kunjungan dilawati. Kecuali di Multichop Shops.Itupun kerana ditutup. Sebab?.. ya. sebabnya bas sekolah pihak jabatan akan gunakan untuk program lebih penting pada Khamisnya.

" Jangan samakan kepayahan kita dengan kesenangan orang? ". Saya sentiasa ingat kata-kata ini. Kata-kata seorang ayah kepada saya. Mungkin orang sudah terbiasa senang dan kita sentiasa mengulit kepayahan. Mungkin dalam serba-serbi. Mungkin dalam semua sekalipun tidak belaka.

Saya diruntun emosi dengan gelagat " Rusa Masuk Kampung ". Anak-anak ini dipilih kerana mereka belum pernah menjejak kaki di sini. Sungguhpun usia mereka menginjak dewasa. Mungkin kerana tiada peluang. Juga mungkin tiada keperluan. Susah untuk dinyatakan...

" Cikgu... terima kasih kerana bawa kami ke sini. Dalam umur hidup saya, inilah kali pertama saya datang ke sini... Biasanya saya hanya lihat surat khabar dan tengok tv . Comel tempat ni cikgu... Terima kasih cikgu ". Penghargaan untuk saya?. Saya gembira dengan kata-kata ini.







No comments: