Followers

Sunday, September 23, 2012

Majlis Bimbingan Pengisian Permohonan Ke Program Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia Sesi 2012/2013


Salam Ukhuwwah.


Inilah rutin tahunan kami di Unit Bimbingan dan Kaunseling. Saya memilih 13 September 2012, Khamis, jam 8.15 pagi hingga berlangsung dua jam. Kali ini, taklimat pengisian, panduan pemilihan, kelebihan pengajian, peluang dan harapan, kesenangan dan kesulitan..... janganlah datangnya kepayahan. Inilah peluang pertama. Saya satukah kalimah pendidikan " Peluang Pendidikan Lanjutan Selepas SPM ".

Saya tahu... mereka tidak puashati tentang peluang lain yang ada. Yang ingin mereka rebuti selepas ini. Saya faham... Tapi tunggulah biar dapat result SPM sebenar. Masa itu kita akan berbicara panjang, menyusun strategi dan mengatur tapak-tapak peluang. Buat yang terbaik untuk SPM anda. InsyaAllah...

Pesan saya untuk anak-anak SPM... " Apa yang kita buat hari ini, menentukan ke mana kita?, Siapa kita? dan di mana kita? pada masa akan datang ".

Banyak lagi yang sedang menunggu.... bakal menyusul IPTA, KPLSPM, Luar Negara atau SPA dan lain-lain.

Buat yang terbaik untuk diri kita. Untuk siapa?. Untuk diri kita. Ya..... untuk diri kita sendiri.

No comments: