Followers

Thursday, January 21, 2010

Kursus Kepimpinan Perdana SK Darau, Besut

Salam Ukhuwwah.

Pada 20 Januari 2010, Rabu, jam 11.00 pagi hingga 1.00 petang, saya telah diundang sebagai penceramah dalam program tersebut. Saya diketemukan dengan 89 murid terdiri dari kalangan Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber, Ketua Darjah dan Penolong Ketua Darjah.

Seronok ketika bersama mereka. Kata orang senang mengajar di sekolah rendah. Tapi, bagi saya ianya agak sukar mendidik mereka. Ianya mengingatkan saya ketika berkhidmat di SK Seri Nilam, Kuala Terengganu beberapa tahun yang lalu. Lambat bergerak sukar memahami. Segalanya perlu di'suap'. Tidak mengapalah. Itu dulu. Kini saya di sekolah menengah. Sekolah Elit dan akan menjadi Sekolah Berprestasi Tinggi sebagaimana dicita-citakan oleh warganya. InsyaALlah.


No comments: