Followers

Thursday, August 26, 2010

Majlis Taklimat Kemasukan ke Sekolah Berasrama Penuh Pelajar Tingkatan 3 SMKA Wataniah Tahun 2010

Salam Ukhuwwah.

Kaunselor sekolah, Puan Noor Zuraida binti Mohd Din menyampaikan taklimat kemasukan kepada pelajar semua pelajar Tingkatan 3 calon PMR sekolah tahun ini. Usaha Unit Bimbingan dan Kaunseling mengumpulkan mereka khusus untuk memahamkan mereka tentang peluang mereka selepas PMR. Masanya jam 10.15 pagi hingga jam 11.00 pagi, bertempat di Kantin Sekolah pada 26 Ogos 2010, Khamis.

Arahan Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu kami kena ikut. Jadi, majlis taklimat ini terlaksana. Tapi hati kecil kami, guru-guru sebenarnya tidak mahu melihat mereka meninggalkan SMKA Wataniah sehinggalah mereka menamatkan pelajaran mereka di sekolah ini. Tapi kami bukan ibu bapa mereka.

Sepatutnya kita sudah disemai dan tersemat dalam minda dan jiwa bahawa SMKA Wataniah adalah salah sebuah sekolah Elit dalam Daerah Besut ini. Kesungguhan dalam kalangan mereka terbukti sudah. Hanya seorang pelajar gagal mendapat Gred E dalam  mata pelajaran Bahasa Arab Komunikasi melalui peperiksaan Percubaan PMR yang dilalui mereka pada minggu lepas.

Terima kasih juga buat Puan Hajjah Norma binti Mohamad, Pengurus Program PMR sekolah merangkap Guru Kanan Mata Pelajaran Kemanusiaan yang telah hadir sepanjang taklimat dijalankan.


No comments: